
Наразі батьки розгублені: школи вимушені були перейти на дистанційне навчання під час карантину. Багато завдань з усіх предметів. Діти не хочуть робити завдання: деякі асоціюють карантин з канікулами, а деякі налякані ситуацією, що сталася.
Проблема в тому, що ми не привчили наших дітей до самостійного навчання. Ми всі виявилися не готові: діти, які звикли до того, що до школи просто потрібно ходити; батьки, перекладаючи всю відповідальність на школу, і сама школа, коли дистанційне навчання зводиться до того, що вчитель надсилає по вайберу посилання на презентацію і пише завдання.
Сьогодні батьки мають усвідомлювати, що саме від них залежить психічний стан дитини та організація навчання вдома. Такий процес є трьохстороннім: дитина-школа-батьки й складається з кількох етапів: планування, мотивація і моніторинг.
- Планування передбачає необхідність складання розкладу (обов’язково разом з дитиною, при цьому дитині на кожному етапі бажано запропонувати кілька варіантів на вибір), прибрати зайві предмети й фактори, закласти у розкладі достатній час на відпочинок, забезпечити якісний інтернет (за відсутності високої якості продумати альтернативні варіанти).
- Мотивація дітей передбачає декілька кроків. По-перше, варто говорити з дитиною, пояснити ситуацію, що склалася, пообіцяти повну підтримку. По-друге, необхідно домовитися про те, що навчання в карантин це експеримент. Для всіх. Тому можна пробувати щось нове, наприклад, не обов’язково читати підручник, сидячи й склавши руки за столом. Більше свободи і творчості! По-третє, потрібно власним прикладом демонструвати свідомий стиль життя. Якщо батьки спокійні, організовані, роблять все можливе для свого організму, своєї сім‘ї і громади все, що можуть, – в такій сім‘ї дитина ніколи не буде осторонь.
- Моніторинг – це не контроль, адже контроль передбачає, що є той, хто контролює і той, кого контролюють. Моніторинг виступає елементом проєктного менеджменту, коли є мета, підцілі, завдання, дедлайни і детальний графік руху до мети. Моніторинг має бути побудований на довірі, взаємній радості від цього руху і похвалі.
– Іноді батьки скаржаться, що власні діти не сприймають їх як вчителів, Дещо незрозуміла ситуація, адже модель сім‘ї вже передбачає, що батьки є найпершими і найголовнішими учителями для дітей. Якщо ж такі відносини не встановлені, то батькам і не потрібно негайно «надягати» на себе таку роль. Будьте другом, допомагайте, дивіться разом навчальні відео тощо. Відійдіть від тотального контролю, постійних нагадувань, перфекціонізму і прагнення зробити з дитини найуспішнішу людину століття.
Навчання під час карантину надає чимало гарних можливостей. Це і свобода планування власного часу, і більше відпочинку та креативу, змога більше зануритися в ті предмети й галузі, які більше цікавлять дитину і «підігнати» теми, з яких дитина відставала.
Головне пам’ятати, що саме сім‘я закладає модель поведінки дитини на все життя. Вірус мине, карантин завершиться. Школу теж дитина колись закінчить. Але спогади, емоції і відчуття залишаться з нашими дітьми!
№ п/п | Тематика занять | Дата проведення | ||
1. | Сімейне виховання - запорука психічного здоров'я дитини. | Вересень |
|
|
2. | "Великий виклик для батьків" - дистанційне навчання | Жовтень | ||
3. | Проблеми профілактики тютюнопаління серед підлітків. | Листопад | ||
4. | Особливості взаємовідносин і спілкування підлітків з дорослими і однолітками. | Грудень | ||
5. | Підліток і сім’я – проблеми спілкування, міжособистісні відносини. | Січень |
| |
6. | Життєвий простір без насильства. | Лютий |
| |
7. | Адміністративна та кримінальна відповідальність батьків. | Березень | ||
8. | Що заважає і що допомагає дитині добре навчатися і бути вихованою. | Квітень | ||
9. | Консультація для батьків учнів 9 та 11 класів: «Підготовка до ДПА та ЗНО». | Травень | ||
|
|
|
|
|
Тема 1
Шановні батьки! Пам'ятайте: для того, щоб повернути нервову систему дитини до нормального стану, слід насамперед усунути причину її розладу. Для цього, потрібні постійна увага дорослих, витримка, терпіння і час, а ще - бажання зрозуміти свою дитину і допомогти їй. Аналіз особливостей поведінки вашої дитини допоможе визначити: слід говорити про окремі прояви нервовості, тенденцію до неї або більш сталі характеристики.
Збереження нервової системи дитини забезпечать такі передумови:
• Створення атмосфери спокою, доброзичливості, стабільності, рівноваги;
• Позитивні висловлювання, емоційна підтримка, спрямована на формування впевненості, віри у себе;
• Узгодження виховних впливів дорослих; відсутність авторитаризму й пригнічення особистості дитини; відмова від заборони самостійних дій та рішень;
• Відмова від залякування, обговорення ситуацій, що її турбують.
• Надання дитині можливості вільно обирати для себе вид діяльності, задоволення її природної потреби у спілкуванні з однолітками.
Практичні рекомендації для батьків
1. Не тривожтеся про кількість балів, які дитина одержить на іспиті, і не критикуйте дитину після іспиту. Підтримуйте думку, що кількість балів не є виміром її можливостей.
2. Не збільшуйте тривогу дитини напередодні іспитів – це може негативно позначиться на результаті тестування. Дитині завжди передається хвилювання батьків, і якщо дорослі у відповідальний момент можуть упоратися зі своїми емоціями, то дитина через вікові особливості може емоційно «зірватися».
3. Підбадьорюйте дітей, хваліть їх за те, що вони виконують на високому рівні.
4. Підвищуйте їхню впевненість у собі - що більше дитина боїться невдачі, то більша ймовірність допущення помилок.
5. Спостерігайте за самопочуттям дитини - ніхто, крім Вас, не зможе вчасно помітити і запобігти погіршенню стану дитини, пов'язаному з перевтомою.
6. Контролюйте режим підготовки дитини, не допускайте перевантажень, поясніть, що обов'язково потрібно чергувати заняття із відпочинком.
7. Забезпечте дитині зручне місце для занять, де ніхто із домашніх не заважатиме.
8. Зверніть увагу на харчування дитини - під час інтенсивного розумового навантаження їй необхідна поживна й різноманітна їжа та збалансований комплекс вітамінів. Риба, сир, горіхи, курага стимулюють роботу головного мозку.
9. Допоможіть дітям розподілити теми підготовки по днях.
1о. Ознайомте дитину із методикою підготовки до іспитів. Немає сенсу зазубрювати весь фактичний матеріал, досить переглянути ключові моменти і зрозуміти зміст та логіку матеріалу. Дуже корисно робити короткі схематичні виписки й таблиці, упорядковуючи досліджуваний матеріал за планом.
Якщо дитина не вміє - покажіть, як це робиться на практиці. Основні формули й визначення можна виписати на папірцях повісити над письмовим столом, над ліжком, у їдальні тощо.
11. Підготуйте різні варіанти тестових завдань по предмету (зараз існує безліч різних збірників тестових завдань) - велике значення має тренаж дитини саме по тестуванню, адже ця форма відрізняється від звичних письмових й усних іспитів.
12. Заздалегідь під час тренування з тестових завдань привчайте дитину орієнтуватися у часі й уміти його розподіляти. Тоді у неї буде навичка вміння концентруватися протягом усього тестування, що заспокоїть і зніме зайву тривожність. Якщо дитина не носить годинника - обов'язково дайте їй годинника на іспит.
13. Напередодні іспиту забезпечте дитині повноцінний відпочинок - вона повинна відпочити і як слід виспатися.
щ. Порадьте дітям під час іспиту звернути увагу на наступне:
• переглянути весь тест, щоб побачити, якого типу завдання в ньому знаходяться - це допоможе налаштуватися на роботу;
• уважно прочитати питання до кінця й зрозуміти його зміст (типова помилка під час тестування - учні, не дочитавши до кінця, із перших слів уже припускають відповідь і квапляться її вписати);
• якщо не знаєш відповіді на питання або не впевнений, пропусти його й відзнач, щоб потім до нього повернутися;
• якщо не зміг протягом відведеного часу відповістити на запитання - є сенс покластися на свою інтуїцію і вказати найбільш імовірний варіант.
І пам'ятайте, найголовніше - це знизити напругу й тривожність дитини та забезпечити підходящі умови для занять.
- Запрещается разжигать костры на территории села и территории лесного массива;
- Купаться только в отведённых специально для этого местах и в теплое время.
- Не употреблять в пищу незнакомы грибы и ягоды.
10.04.2020
2.04.2020
Уважаемые родители! Помогите детям в онлайн - обучении. Это важно!
1020.pdf
11.03.2020
Уважаемые родители! Занятия в лицее отменяются. Объявлен карантин с12 марта по 3 апреля.
Читайте о коронавирусе.
Беседа о компьютерной зависимости . 10.02.2020
17-летний подросток умер после 2000 часовой компьютерной игры. |
И КОТОРЫЕ РАЗРУШАЮТ ЕГО ВЕРУ В СЕБЯ
- Зная тебя, я уверен, что ты все сделал, хорошо.
- Ты делаешь это очень хорошо.
- У тебя есть некоторые соображения по этому поводу? Готов ли ты начать?
- Это серьезный вызов, но я уверен, что ты готов к нему.
- Отдельных слов (красиво, прекрасно, здорово).
- Высказываний («Я горжусь тобой», «Спасибо», «Все идет хорошо» и т.д.).
- Прикосновений (дотронуться до руки, обнять его и т.д.).
- Совместных действий (сидеть или стоять рядом и т.д.).
- Выражение лица (улыбка, кивок, смех, подмигивание).
Берегите своих детей. (песня)
Поучительно, стоит обязательно посмотреть
Не бейте детей!
Чем заменить наказание
4. Наградами. Они более эффективны, чем наказание.
Комментариев нет:
Отправить комментарий